Název: Name: | Junkers Ju 88 D-1 | Junkers Ju 88 D-1 |
Originální název: Original Name: | Junkers Ju 88 D-1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1944 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 374 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8480 kg | 18695 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11490 kg | 25331 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13460 kg | 29674 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,08 m | 65ft 10,54in |
Délka: Length: | 14,36 m | 47ft 1,35in |
Výška: Height: | 5,07 m | 16ft 7,61in |
Plocha křídla: Wing Area: | 54,7 m2 | 588.79 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Jumo 211 J-1 - vidlicový - počet válců: 12 - maximální výkon: 1037 kW (1410 PS) | Jumo 211 J-1 - V-design - number of cylinders: 12 - maximum power output: 1391 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 680 l + další palivové nádrže v pumovnici | 370 Imp gallons + additional fuel tank installed |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 484 km/h v 4800 m | 301 mph in 15748 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 5000 m | 230 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,417 m/s | 1066.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8600 m | 28215 ft |
Dolet: Range: | 2950 km | 1833 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5000 km | 3107 mi |
Výzbroj: Armament: | obranná výzbroj: 3x MG 15 | defensive armament: 3x MG 15 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tento letoun byl vyráběn na základě bombardéru Ju 88 A-4. Umrüst-Bausätze: Ju 88 D-1/Trop - tovární úprava pro bojiště v tropech, úpravy byly natolik zásadní, že vedly k výrobě verze Ju 88 D-5. Pumové závěsníky byly odstraněny, stejně tak i brzdící mříže z křídel. Do spodní části trupu byly instalovány 2 - 3 fotokamery: Rb.50/30 a Rb.20/30. | The aircraft was based on the Ju 88 A-4 bomber. Umrüst-Bausätze: Ju-88 D-1/Trop - Tropicalized version of the Junkers Ju 88D-1. This version became so important that it received the new designation Ju 88 D-5. The dive brakes were removed, and provisions for two or three cameras Rb.50/30 and Rb.20/3 were made in the lower fuselage. |
Zdroje: Sources: | Martin C. Windrow, Junkers Ju 88A, Aircraft Profile No.29, 1967, No ISBN LuftArchiv.de. Junkers Ju 88 http://base13.glasnet.ru/wol/ju/88-3.htm#8 koapp.narod.ru http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ju88b.html http://users.swing.be/avions/engins2/1122.html http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_88 archiv autora |